Dag 5, 7 augustus 2019

8 augustus 2019 - Lake Louise, Canada

Goedemorgen allemaal,

Als jullie net wakker worden gaan wij weer slapen.

Wat hebben we vandaag weer een prachtige, magistrale dag beleefd. Het wordt elke dag mooier ! Vanochtend waren we van plan om om 07.45 uur op te staan. Op een of andere wijze waren we allebei om 07.00 uur wakker. Alles heeft een reden. Dit ook, maar daar kom ik later nog op terug.

Het bleek dat we vandaag een ontbijt bij de kamer hadden. In de reservering was alleen logies vermeld. Vooruit met de geit, dan een lekker ontbijtje voordat we op pad gingen. Vandaag stond de rit naar lake Louise op de planning met een aantal tussenstops voor mooie bezienswaardigheden.

Uitgecheckt, hop in de auto en de TomTom ingesteld. We waren een beetje verbaasd, want we moesten maar 138 km naar de eerste stop en de eindtijd was 3 1/2 uur later. Dat kan nooit, bedachten we. Nou, we zien het wel. Dus tuf, tuf, auto gestart en gaan. We werden getrakteerd op een bijzonder mooi en geweldig landschap. Ruige bergen, groene bergen met naaldbossen, bergen met ijs, noem maar op. Het is onbeschrijflijk hoe mooi. Om jullie een indruk te geven, sturen we div. Foto's en filmpjes mee.

20190807_101922

Halverwege de rit zag Kim ineens een bordje met change time on your watch. Hmm, hoe kan dat nou ? Het bleek dat we door een tijdzone reden. Het was ineens een uur later. Ieder nadeel heeft z'n voordeel. We hoefden een uur minder te rijden, maar er werd zomaar een uur afgepakt. Een uur minder tijd Om te besteden. De rit naar de eerste stop was ineens nog maar een uurtje. Mooi !

De eerste stop was de natural bridge. Het woord zegt het al een natuurlijke brug met een enorme stroomversnelling. Geweldig mooi !!! Zie de foto's hoor ! We kunnen alleen maar een kleine indruk geven, maar als jullie alles willen zien, dan zou ik zeggen kom thuis een avondje langs voor de film en foto's, haha.

20190807_13353320190807_13382620190807_132918

Het allemaal te hebben bekeken, op naar de volgende stop. Emerald lake. Onwijs druk daar. Iedere tourist of Canadees hadden hetzelfde idee om daar te kijken. Met mazzel een parkeerplek voor de deur gescoord. Een kleine wandeling en daar was het meer. Precies zoals de plaatjes op internet of in de reisgids. Een supermooi groen blauw meer. Met geen pen te beschrijven hoe mooi. Na alle foto's en filmpjes te hebben gemaakt, daar een broodje gegeten en hop hop naar de volgende spot.

IMG-20190807-WA0012IMG-20190807-WA001120190807_14150820190807_14144820190807_14131420190807_14120020190807_141053

De watervallen. Een klein kwartiertje rijden en we waren er al. Een immense waterval met een enorme kracht. De foto's geven een indruk. We konden nog met een weg naar de waterval, maar dat was enigszins door het bos.

20190807_15340920190807_153402

Er zitten daar beren. Kim en ik scheiterts als we zijn besloten om maar terug te gaan naar de auto. We weten niet zo goed wat we met een beer aan moeten als we die tegenkomen. Terug naar de auto, een laatste stop bij een splitsing van 2 rivieren. Enorme waterkracht en stroomversnelling. Wat een geweld ! We vonden het hierna wel mooi.

20190807_162931

Op naar onze nieuwe slaapplek ( nee, niet onder de brug). Dat was een tegenvaller. Een groot resort, maar een hele kleine kamer. Alleen twee bedden en een badkamer. Dan kan je toch beter onder de brug slapen, haha. De kamer kostte maar liefst 294 euro. Stoute schoenen aangetrokken en geklaagd bij de receptie. Ons zielige gezicht opgezet. En ja hoor het had effect. We kregen een andere kamer. Groter, koelkast, zitje buiten en mooie badkamer. We boffen weer, zonder extra kosten. Wij weer blij. Moe en voldaan, maar we moesten nog eten.

Een leuk restaurant in een oude railwaystation uit 1910. Echt mooie, oude ambiance met het gevoel in de tijd teug te gaan. Heerlijk gegeten en met een dikke buik weer terug naar onze mooie kamer.

IMG-20190807-WA0019IMG-20190807-WA0020IMG-20190807-WA0018

Nou, we beseffen nu hoe saai land Nederland eigenlijk is. Zo plat met een hoogste berg van 400 m of zo. Hier een en al berg waar we door heen rijden. Moe en voldaan zitten we nu op ons balkonnetje met een uitzicht op de Rocky mountains. Wat zijn we toch bevoorrecht dat we dit allemaal mogen meemaken. Morgen weer een lange dag voor de boeg met veel mooie plekken. Iedereen zegt dat banff de mooiste plek is. We zijn benieuwd en kijken al uit naar morgen. Iedereen weer een fijne dag gewenst en Werkse allemaal. We denken aan jullie 😊😊

Liefs,

Kim & Marion

1. Bernadette:
    8 augustus 2019
    Genieten dus ! Wat een mooie ervaringen doen jullie op !
  2. Ruurdje:
    Machtig mooi!
  3. Sara:
    8 augustus 2019
    Ik wil ook die kant op als ik al die mooie foto's zie!
  4. Petra:
    Wauw Wauw Wauw!!!!!!
  5. Dorothe van Lith:
    8 augustus 2019
    Geweldige verhalen en prachtige foto's!!
    En die beren op de weg dat kunnen jullie toch wel handelen?
    groetjes,
    Dorothë
  6. Anita Salome:
    8 augustus 2019
    Ziet er allemaal geweldig mooi uit, geniet er maar van!!
  7. Mar:
    8 augustus 2019
    En reken maar van "YES" dan we foto's komen kijken. En als je een beer tegenkomt......... heel hard "BOE" zeggen? 😂💕
  8. Annemieke:
    Prachtig meiden!
  9. Anke omloo:
    8 augustus 2019
    Wat een prachtige natuur! Ik moest denken aan het lied van Jacques Brel 'Le plat pays' waarin deze regel voorkomt: 'Avec des cathédrales pour uniques montagnes' en bedacht toen dat voor de omgeving van Leidschendam-Voorburg zelfs geldt: 'Met viaducten als enige bergen' . Nee, dan Canada! Indrukwekkend. En die Dining Car op dat oude station vond ik ook wel wat hebben.
  10. Annabel:
    9 augustus 2019
    Haha die beren he😂😉 doen wat met toeristen. Als je paar keer in je handen klapt of een mooi liedje zingt zal er geen beer te bekennen zijn hoor. In al die tijd dat wij hier wonen en afgelegen wandelingen hebben gemaakt nog nooit een tegen gekomen 😉 dus voor de volgende keer dat gouden strotje opzetten en je bent veilig
  11. Marion en Kim:
    9 augustus 2019
    Hahah goed om te weten 🤣 en zeker als wij zingen dan is die beer 10 km verderop hahah
  12. Yo:
    12 augustus 2019
    Prachtig zeg!! Wat een mooie foto’s 😍😍 die brug te gek! Groot gelijk van die kamer, “een brutaal mens heeft de halve wereld” toch? Haha. Ik moest ook lachen om die stoel haha zelf Kim lijkt daar klein in. Heel leuk om allemaal te lezen. Veel plezier nog! 😘