Dag 6, 8 augustus 2019

9 augustus 2019 - Lake Louise, Canada

Jezus wat is dit land toch mooi!!!!!
We komen ogen te kort... en het blijft ons elke keer weer verrassen en verbazen... pfff het is echt met geen pen te beschrijven... en ik kan er geen genoeg van krijgen!!!

Vanmorgen werd ik al om half 8 wakker..
Nou prima, dan hebben we nog wat aan onze dag!
De ochtend begon niet zo zonnig helaas maar bewolkt en maar slechts 7 graden.. brrr best koud als je iedere dag ongeveer 25 graden gewend ben..
De rockies konden we niet eens zien, zo mistig was het.. maar gelukkig in de loop van de ochtend werd het weer stralend weer!

Enfin, na een lekker boterhammetje en een koffietje konden we weer fris en fruitig aan onze dag beginnen..
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me heel goed hoe bevoorrecht we zijn dat we dit allemaal mogen zien en meemaken.. Echt bijzonder..
Goed.. Terug naar de orde van de dag,
We reden richting het (weer beetje Disney achtig ) stadje Banff.
Was erg schattig. Nog even rond gelopen en heerlijke koffie gedronken bij een van de lekkerste zaken van Banff.
We hadden om 12 uur een ritje met (ja al weer) de gondola op de planning staan.

Terwijl we richting de parking reden stonden er al een hoop auto's aan de kant.. hmmm dachten we, dat wordt lopen...
En idd de parking was vol, dus moesten we ook een stukje wandelen, nou ja, goed voor de vetjes zeggen we dan maar 🤭

Bij de ticket service onze voucher omgewisseld en we konden 10 min later naar boven..
De berg was maar liefst 3700 meter hoog.. de gondola deed er maar liefst 8 min over. Dus dat ging lekker vlot!

Eenmaal boven hadden we volgens ons kaartje maar een uurtje om alles te bekijken.. hmmm dachten we dat wordt krap.. maar uiteindelijk prima de tijd..
Boven op de berg was er een heel leuk informatief centrum.. Echt heel erg leuk, voor zowel volwassene als kind..

20190808_12374620190808_12374220190808_12391620190808_12394820190808_124131

We hadden natuurlijk weer honger dus gingen we maar voor de lunch..
We kregen een tafeltje aan het raam wat een geweldig uitzicht op leverde.. Echt heel erg vervelend 😁

20190808_131401

Na de heerlijke lunch gingen we met de gondola weer naar beneden. Want we hadden nog meer dingen te doen..

Ja keuzes maken zijn op vakantie altijd zo stom... want waar doe je goed aan? Nou dan toch maar voor het praktische.

Vlak bij Banff had je nog een soort watervalletje en dat was ook weer een mooi gezicht..
Daar nog een paar fotootjes en hup weer door..
Door naar andere watervallen..

20190808_14534720190808_145351

Deze route liep door het national park wat echt een waanzinnige route was.. zie een stukje filmpje..

20190808_162835

We reden nog geen 5 min in het park en er was een opstopping van auto's, het leek net het krugerpark wel, als daar auto's stilstaan is er iets te zien..
Dus ja 1 en 1 is 2... (ja toch.. of is het 11? )
En ja hoor!!!!! Een beer die in de bosjes aan het struinen was!!! En zal je net zien, toen wij bij hem (of haar) (of het, moet tegenwoordig transgender neutraal zijn toch? 😋) kwamen liep ie net verder de bosjes in.. dus wederom.op de foto moet je goed kijken..
Maar he... We hebben er een gezien!!!!

20190808_21440420190808_21434920190808_214332

Toen de route verder vervolgd en aangekomen bij de parkeerplaats.. gelukkig hadden we een plekkie want daar was het ook weer rete druk..
Wat bleek nou, dat het zeker nog 30 min naar de waterval lopen was.. het was inmiddels al half 5... dus ja.. en we wouden ook nog naar moraine lake... weer die keuze.. wat doen we.. mooie waterval of mooi meer...
Nou uiteindelijk waren we er vrij snel uit en het werd het het meer..

Het kwam qua tijd ook wel prima uit want de weg naar het meer is tussen 9.00 en 16.00 uur gesloten vanwege de vele touristen...
Aangekomen daar bleek de weg nog gesloten te zijn.. wij weer balen natuurlijk, maaaaar we zijn niet voor 1 gat te vangen en reden een rondje en wanneer we terug reden was de weg weer geopend! Sesam open u! 😁
Dit was nog een weg van 11 mooie km.

Bij de parking hadden we weer geluk ( het is deze vakantie de vakantie van de goede parkeerplekken 😁)

Gelukkig scheen het zonnetje lekker en was het uitzicht prachtig!!!!
Daar nog een wandelingetje gemaakt en genoten van alle rust.. ( gelukkig maar dat het wat later was en daarom wat rustiger was)

20190808_17282920190808_17305320190808_17340120190808_17402220190808_17535420190808_180339

We hebben vorstelijke pasta gegeten in het fancy chateau lake Louise (Dit was vroeger een duur hotel voor de pleps) met ook weer uitzicht op de rockies. Dan smaakt je eten nog beter! Hier nog een "lekker maak" foto van de tiramisu 😁

20190808_200248

Doodmoe maar voldaan zitten we weer van een heerlijk uitzicht op de rockies te genieten om zo weer ons mandje in te duiken.. morgen weer een mooie dag!! Wat, dat verklap ik nog niet!

Lieve mensen, fijne dag vandaag en
Liefs,

Marion & Kim

1. Angelique:
    Wauw! Wat een schitterende foto’s
  2. Daphne:
    jaaaaaa een beer😍
  3. Ellen:
    9 augustus 2019
    Grappig dat jullie schrijven dat er zoveel toeristen zijn. Op jullie prachtige foto’s lijkt het wel of jullie de enigen zijn daar.
  4. Mar:
    Wat een onwijs mooie foto's!!!!!!! We genieten mee. 💋
  5. Yo:
    12 augustus 2019
    Die laatste foto’s zijn echt prachtig! Zo fijn jullie hebben geen last van andere mensen op de foto! Haha