Dag 22, 24 augustus 2019

25 augustus 2019 - Vancouver, Canada

Goedemorgen lieve mensen!

Ja, de laatste dag is aangebroken! ๐Ÿ˜ฅ
Wat zijn die 3 weken toch voorbij gevlogen! Ik heb wel het gevoel dat ik al maanden weg ben.. jullie ook? Haha

Vanmorgen ging het wekkertje weer om kwart voor 8..
We moesten op tijd bij de ferry zijn.
Op de ferry kon je ook een ontbijtje halen dus we dachten, laten we dat maar lekker doen.. hebben we iets meer de tijd smorgens.
Alle zooi weer verzameld en in de auto gegooid en we waren weer netjes Op tijd de weg op gegaan.
We kwamen om kwart over 9 aan bij de terminal en daar gingen we weer zoals alle andere mensen in het rijtje staan..
De boot was er gelukkig ook (anders moesten we tussen de orca's gaan zwemmen)
En daar gingen we dan met de auto de boot op..

Op deze ferry was het een heel stuk drukker dan op de inside passage. Gezellig hoor met al die mensjes... ๐Ÿ˜…

Er waren 2 restaurants waar je je ontbijtje bij elkaar kon verzamelen. We dachten (net zoals al die andere hongerige mensen) laten we maar meteen aanvallen..
Het was zo druk dat mama en ik dachten, nou we komen later wel terug..
Dus boven op het dek gekeken en dat gaf weer een mooi uitzicht. Beetje vergelijkbaar met de inside passage.

20190824_10102720190824_10103920190824_101152

Toen zeiden onze buikjes toch wel een beetje knor knor..
We wisten niet zo goed bij welk restaurant we wat gingen halen dus waren we 2x heen en weer gelopen... weer die eeuwige twijfel haha
De ene was een buffet restaurant en de ander een soort cafetaria..
Nou, toch maar buffet dan..
Was ook nog aardig aan de prijs dus ja, als echte Hollanders hebben we er alles uitgehaald wat er in zat... zit er nu nog vol van.. hahha

De overtocht ging vrij snel en we kwamen rond half 12 aan land..
Het was nog een half uurtje naar ons hotel waar we de allereerste dag ook zijn begonnen..
Rond half 1 waren we bij ons hotelletje en de kamer was al klaar gelukkig..
Hup, weer al die zooi mee (dat ga ik zo niet missen hoor hahaha) en in de kamer gegooid.. dat zoeken we straks wel uit...

Eerst maar even kijken wat we zouden gaan doen...
Beneden in de lobby hadden ze een hoop foldertjes dus hadden we bijna de hele stelling meegenomen..
Boven in ons kamertje maar even alles op ons kakgemakkie bekeken en toen een besluit genomen..
We gingen een bootje huren ๐Ÿ˜, zou je denken dat we wel genoeg bootjes hadden gehad.. dus ja dan kan dit er ook nog wel bij haha.
De bootverhuur zat op grandsville island.. wel een grappig stukje wat wel vastzat aan het vaste land.. dus je kan het ook weer niet echt een eilandje noemen...
Eenmaal daar aangekomen leek het wederom weer een soort Disneyland... mega druk met heel veel winkeltjes enz..

Helaas was er geen bootje meer te krijgen dus moesten we onze plannen weer omgooien..
We hadden voor morgenochtend nog een planning gemaakt, maar dat lag iets buiten de stad.. dus hadden we maar besloten om dat nu te doen..

We zijn naar de suspension bridge gegaan. Deze hangbrug hangt er al sinds +- 1885
Hopen dat ie er nog hing en nog stevig genoeg was voor onze dikke buiken... ๐Ÿคญ
De rit erheen was natuurlijk ook mega druk..
En ja dat konden we wel verwachten dat het bij die brug ook rete druk was...
En stelletje afzetters.... nog betalen voor je auto en natuurlijk om over de brug te lopen ook.... we vinden het niet erg om ergens wat voor te betalen maar het moet wel leuk blijven..
Maar goed... daar is het dan ook weer vakantie voor zeggen ze..

Op de brug was het ook zo druk... dat je eigenlijk over de hoofden heen kon lopen...
Dat maakt de ervaring toch iets minder.. maar goed.. de terug weg over de brug was wat rustiger dus dat was wel wat leuker..

20190824_15425420190824_15425920190824_15451120190824_16485020190824_16064420190824_154950

Ze hadden er ook een heel parkje van gemaakt waar je ook lekker kon wandelen (ja, Jullie lezen het goed! We hebben zowaar gewandeld.. ๐Ÿคญ)( wel 1 1/2 uur)(mag in de krant hoor).

20190824_20535120190824_16064420190824_16250620190824_16320320190824_15545820190824_16360020190824_163306

Dankzij de mooie natuur kom je weer even helemaal tot rust van alle drukte van de stad..
Dus dit was wel genieten! De bossen waren regenwoud..

Het was zo rond 5 uur toen we weer richting het hotel gingen zodat we nog even konden wijnen ๐Ÿท๐Ÿคญ๐Ÿ˜

We hadden nog geen keuze gemaakt wat we nou weer zouden gaan eten...
En ja, mama had hier wel iets gevonden maar daar hadden we niet zo veel zin in..
Dus ditmaal had ik de primeur om een lekker en leuk tentje te hebben gevonden.
De pizzeria haha.

20190824_19435720190824_190556

We hebben weer heerlijk ons buikje gevuld..
We hadden niet zo veel zin om zelf met de auto te gaan, dus gingen we maar met de taxi...
Op de heenweg door het hotel besteld (nja besteld, de meneer drukte gewoon op een knopje) en op de terug weg moesten we het zelf maar uitzoeken (of 40 min lopen... ja doei...)
Ik ben dus aan de kant van de weg gaan staan en gewacht tot er een taxi kwam (altijd al willen doen haha).. dus ik dacht dat er eentje voorbij kwam.. dus ik met mn vingertje wijzen (geprobeerd , zo charmant mogelijk), was t helemaal geen taxi ๐Ÿคฃ nou je kon me wegdragen hoor... hahahha sta je daar aan de kant van de weg met je vingertje te wijzen ๐Ÿคฃ
Gelukkig kwam er vrij snel een taxi aan (Dit kon ik duidelijk aan de mooie gele kleur en het bordje TAXI zien hahaha)
Weer een ervaring rijker...

Nu weer terug in de hotel kamer zodat we al onze koffers en dingen wat we tijdens deze mooie vakantie hebben gescoord, te kunnen reorganiseren...
Want na 3 weken uit je koffer leven, is het niet zo netjes meer (bij mama uiteraard wel)

Lieve mensen...
We gaan jullie missen! We bedanken jullie dat jullie zo hebben meegeleefd met ons en we hebben zo genoten van al jullie leuke en lieve en grappige reacties!!!!
Dankzij jullie is onze prachtige reis een stukje mooier geworden.

Morgen op het vliegveld zullen we nog een klein stukje schrijven over wat we morgenochtend nog hebben gedaan..
En dan moeten jullie smorgens de krant weer gaan lezen.. dus bestel jullie abonnement maar weer.. haha

Lieve mensen...
Tot morgen!

Liefs,

Marion en Kim

Fotoโ€™s

1. Annemieke:
    25 augustus 2019
    Wat een heerlijke verhalen en prachtige foto's. Ik heb er van genoten! Jammer dat het voorbij is. Hele goede reis terug naar warm Nederland xx
  2. Brenda:
    25 augustus 2019
    Wat een bijzondere reis hebben jullie samen mogen beleven.

Een hele goede reis terug.
    ๐Ÿ˜˜ brenda
  3. Ollie:
    25 augustus 2019
    Jullie bedankt!! Dat wij van deze mooie reis mochten meegenieten. Het was geweldig!
    Nogmaald bedankt en tot gauw weer๐Ÿ’‹
  4. Ellen:
    25 augustus 2019
    Toch nog een bijzondere dag aan jullie reis toe kunnen voegen. Goede reis โœˆ๏ธ en tot snel. ๐Ÿ˜˜
  5. Yo:
    25 augustus 2019
    Ik heb genoten van jullie reisverhalen! Zo leuk om te lezen ook omdat ik het jullie af en toe gewoon hoor zeggen haha! Geniet van het laatste dagje en en een hele goeie vlucht terug! Tot snel โค๏ธ
  6. Marietta:
    25 augustus 2019
    Dank jullie wel voor deze gave verhalen. Ik heb er iedere dag van genoten. Een goede reis terug. Tot gauw ๐Ÿ˜˜
  7. Hetty De Vos:
    25 augustus 2019
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik hoop dat jullie nog een beetje kunnen slapen in het vliegtuig
    Goede reis terug
    ๐Ÿ˜˜
  8. Mar:
    25 augustus 2019
    Nu alweer voorbij..... ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฒ Lieve schatten, dank jullie wel voor de heerlijke verhalen tijdens ons ontbijt. We hebben mee genoten!!!!! Veilige vlucht en kom rustig bij van alle indrukken en geniet na van alle foto's... ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹
  9. Dorothe van Lith:
    Lieve dames,
    Genoten van jullie reisverhalen!
    Goede terugreis en succes met afkicken van al het moois!
  10. Hester:
    25 augustus 2019
    Dank jullie wel voor de geweldige verhalen, foto's en filmpjes. Ik had het niet willen missen. Ik wens jullie een goede reis naar huis. ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  11. Froukje:
    Lieve Marion en Kim
    Bedankt voor het delen van jullie avonturen, hartstikke leuk ๐Ÿ˜˜
    Goede reis terug ๐Ÿ‘
  12. Arrie Rook:
    25 augustus 2019
    Het was heerlijk om erbij te zijn!
  13. Anke omloo:
    25 augustus 2019
    Wat een energie! Wat een levenslust! Leuk om met jullie mee te reizen.