dag 21, 23 augustus 2019

24 augustus 2019 - Victoria, Canada

Goedemorgen lieve medereizigers,

Hebben jullie lekker geslapen ? We hadden weer een prima overnachting in een leuk hotel. In dit hotel verblijven we twee nachten. Nou, ga maar weer even zitten met een bakkie, want ik heb nog wel wat moois voor jullie. Vanochtend zijn we om 08.15 uur opgestaan.

Een beetje bijtijds, want Berend Botje ging weer uit varen. Om tien uur werden we bij de haven verwacht voor  onze laatste walvisvaart met Zodiacboot. Toen ik vanochtend uit het raam keek was het regenachtig en grijs bewolkt. Hmm, niet zo’n goed weer voor een Zodiac ritje in open water. Maar duimen dat het weer op zee beter zou zijn. Eerst een bakkie gedaan en daarna richting haven. Het fijne van dit hotel is dat alles op loopafstand is. Zelfs voor ons geen enkele moeite. Beetje door de regen kuierend naar de haven. Om 09.45 uur was de uitleg over de tour en kregen we weer pakken aangereikt voor in de boot. Hup, daar gingen we weer; schoenen uit, jezelf in het pak wurmen, schoenen weer aan en verder niet meer bewegen. Het pak is niet gemaakt om de hele avond in te dansen. Mijn pak was te klein (ja dat krijg je met een dikke buik na al het lekkere eten ). Dus kreeg is snel een ander pak. Ach, ach, ach, het pak was 10 maten te groot, maar zei de kapitein “dat is niet erg”. Nou, ik vond het wel erg, haha. Kruis van de broek hing op m’n enkels, niet eens m’n knieën. Nou ja, het boeide verder niet. Hup, in de boot op naar hopelijk weer mooie beelden

IMG-20190823-WA0011

. De boot was volgeladen met een Hollandse kolonie. Alle “passagiers” waren Hollanders. Dus je moest nu wel op je woorden letten. Met de andere tochten hadden we alleen Engels sprekenden. Dan kan je alles zeggen. Ze snappen het toch niet, maar nu even pas op de plaats. Het regende eigenlijk nog steeds een beetje. Toen we een stukje op weg waren, stopte het wonder boven wonder met regenen. Wel zo fijn, want als we foto’s moesten maken en moesten filmen, dan zou het vervelend zijn als je alleen maar regenspetters ziet. We hadden ca. 20 minuten gevaren en ja hoor, daar kwam de eerste verrassing: een aantal orka’s zwommen heerlijk in de zee. Af en toe vinnen boven het water en een beetje van het lichaam (is niet zo moeilijk, want het lichaam is zo groot). Het was jammer dat ze eigenlijk een beetje te ver waren. Je kon het zien en je kon wel wat film opnemen en foto’s maken, maar je wil ze eigenlijk wel dichterbij hebben. We zijn de afgelopen twee keren zo verpest, dat je niet gauw tevreden bent. Wat een verwende krengen zijn we toch………. Nadat we even hadden rondgedobberd bij de orka’s gingen we verder naar de open zee.

DSC_1007 DSC_1054 DSC_1034DSC_1012DSC_1016DSC_1020DSC_1025DSC_1023

Onderweg kwamen we uiteraard weer mooie bergen en rotsen tegen. De omgeving is toch weer anders als bij de andere walvisvaarten. Het blijft zo ontzettend mooi !!! Je komt ogen tekort. Je weet soms niet waar je kijken moet.

DSC_1072

Het is net als met veel auto’s langs de weg of in de safariparken waar veel auto’s achter elkaar staan, dan weet je dat er iets te zien is. In dit geval is dit ook met andere boten en zodiacs, liggen er meer bij elkaar, dan weet je dat er wat te halen valt. De kapitein minderde vaart  en we gingen langzaam vooruit naar de plek waar waarschijnlijk wel het een en ander boven water zou komen. En ja hoor, onze gebeden waren weer verhoord, daar waren de bultruggen met hun grote lijf, waterkraantje en reusachtige vinnen. Het was er niet eentje, maar het waren er meerdere. Je wist niet waar je kijken moest. Wat zijn het toch prachtige dieren en wat kan je hier toch van genieten, echt onbeschrijflijk. We hebben nog wel een aantal mooie foto’s en filmpjes. Wij hadden de mazzel dat voor in de boot zaten, dan heb je de beste plaatsen om alles goed te bekijken. Vooral als de boot voorwaarts gaat en de bultruggen in front van de boot zich elegant bewegen. Op een gegeven moment kwam er een bultrug langs de boot, net zoals bij de eerste trip die we hadden gemaakt. Het was toen een jonkie. Deze vonden we toen al groot, maar nu begrijpen we waarom dat een jonkie was. Deze die we nu hadden gezien was een volwassen bultrug. Nou, die was vele malen groter. Daar kan je beter mee eten, dan mee vechten. Wat was dit weer een supermooie en geweldige ervaring. We willen jullie graag meenemen en jullie laten beleven wat wij hebben beleefd. Kijk vooral naar de filmpjes en foto’s.

DSC_1075DSC_1107DSC_0001DSC_0020DSC_0018DSC_0033DSC_0036

Op een gegeven moment moet je toch terug. Je zou wel de hele dag op het water willen blijven om te genieten van deze prachtige dieren. Maar ja, er is een tied van komen en een tied van gaan. Op de terugweg werden we nog getrakteerd op zeeleeuwen. Deze zaten op  de rotsen in de zee. Vol kwetterend en schreeuwend vanaf de rots. Zo leuk om te horen. Een mooi zangkoor.

DSC_0071DSC_0084DSC_0090

Na drie uur waren we weer terug en stapten we weer aan land met een onvergetelijke ervaring rijker. Toch maar weer over naar de orde van de dag. Oh ja, wat gaan we doen ? We hadden de hop on-hop of bus nog op het programma staan. Eerst even terug naar het hotel, iets gegeten en hup terug naar de hop on hop of bus. Een ritje van 1 ½ uur door de stad Victoria. Het is leuk en gemakkelijk om op deze wijze meer van de stad te zien. We hadden gisteren al vier uur gelopen en we zijn liever lui dan moe. Dus een ritje met zo’n bus een perfecte uitkomst, haha. We hebben onderweg leuke dingen gezien, zoals het strand, een kasteel, de fancy wijk met mooie huizen, alleen geschikt voor de upperclass, een kathedraal, etc. Erg leuk om allemaal vanuit de bus te bekijken.

Zoals jullie weten hebben we twee passies; wilde dieren spotten en lekker eten. De missie van de eerste passie was al volbracht. Nu nog de tweede passie; lekker eten. Gisteren hadden we in het Empress Hotel genoten van een overheerlijke high tea. Nou, waarom  daar dan niet de avond doorbrengen voor een diner. Zal vast ook overheerlijk zijn. Eerst even de prijzen bekeken, want met zo’n fancy hotel verwacht je wel een dure menukaart. We waren erg verbaasd, want de prijzen waren niet veel hoger dan in een goed restaurant in Nederland. Zo’n kans laten we dus niet lopen…….. Onze beste kleren aangetrokken en richting Empress Hotel. We hadden gelukkig wel gereserveerd. Anders was het aan onze neus voorbij gegaan. We moesten ons keurig gedragen, want het is toch wel een beetje chique. Als het moet kunnen we het wel, haha. Vooraf een heerlijke bizon carpaccio

20190823_184056

, gevolgd door een soort ossenhaas met groenten.

20190823_190044

En ook nog maar een toetje, omdat alles zo lekker was.

20190823_193312IMG-20190823-WA001020190823_190053

Niet te versmaden, zo lekker weer. Daar kan je thuis niet voor gaan koken. Wordt nooit zo lekker. We hebben nog wel even de wijnkaart bekeken. Het hotel heeft een award voor de beste wijnselectie. We hielden het maar bij een glaasje wijn hoor. Op de wijnkaart stonden wijnen van 780 euro per fles. De duurste was ca. 7000 euro per fles. Nou, als je geld teveel hebt en van wijn houdt, kan ik je aanbevelen om naar hotel Empress te gaan.

Al met al weer een hele mooie dag vandaag met weer nieuwe en mooie ervaringen. Onze dagen zijn geteld. Dus we proberen er nog alles uit te halen wat er in zit. Morgen nemen we de veerboot naar Vancouver. Alwaar wij nog 1 nachtje in een hotel verblijven. Na dit verblijf is het echt gedaan. Zondag nemen we het vliegtuig weer terug richting Nederland. Maar goed, we hebben nog een dagje Vancouver tegoed.

We wensen jullie een hele fijne dag en tot morgen maar weer.

Liefs Marion en Kim

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yo:
    24 augustus 2019
    Ohh wat ontzettend gaaf ook die orka's! Het eten ziet er weer heerlijk uit! Veel plezier nog in Vancouver. Goed nieuws zoals het er nu uit ziet komen jullie met mooi weer terug!
  2. Mar:
    Grote beessies.........
  3. Ellen:
    24 augustus 2019
    Wij hebben vandaag met z’n vieren jullie reisverhaal gelezen en de mooie foto’s bekeken op “ons” zonnige terras in Maastricht. Echt weer een mooie ervaring voor jullie erbij. Geniet nog van de laatste dagen lieverds en een goede reis terug naar huis. 😘
  4. Patricia blok:
    Die bizon carpaccio 🥰🥰🥰
  5. Lilian:
    24 augustus 2019
    Aaahhh bijna voorbij! Zo leuk jullie te volgen! Geniet van de laatste dagen xxx
  6. Bernadette:
    24 augustus 2019
    Wat een avontuurlijke trips ! Elke dag weer iets nieuws ! Ik heb geen verslag van een rustdag gelezen 🤗 ..
    Dus nog even knallen en dan maar thuis relaxen ! 😘