dag 9 - 11 augustus 2019

12 augustus 2019 - Clearwater, Canada

Goedemorgen lieve luitjes,

tring tring 07.30 uur. de wekker roept ons weer. vroeg uit de veren, want we hebben weer een lange dag te gaan. vandaag gaan we naar clearwater met een tussenstop bij blue river voor een rivier safari. waarschijnlijk weer een kans om beren te spotten.....

na een heerlijk ontbijtje met verse croissants, scones, vers fruit en een eitje, konden we om 09.00 uur vertrekken. Tom Tom ingesteld. deze gaf aan dat we er om 10.30 uur zouden zijn. hmmm, de reistijd zou een uur korter zijn. we zijn nu niet meer voor 1 gat te vangen. dat hebben we eerder meegemaakt. we zouden vandaag dus weer door de tijdzone rijden. mooi meegenomen, want nu hadden we een uur langer. we hadden dus eigenlijk wel een uur langer kunnen slapen....

maar goed, on our way to blue river. halverwege even uitgestapt voor een bakkie koffie. uiteraard weer een mooie route onderweg door de bergen. het weer was vandaag een beetje saai. grijs en bewolkt en af en toe een bui maar dat heeft ook z'n charme op de omgeving. we waren soms in de wolken, letterlijk en figuurlijk.

rond 11.00 uur aangekomen bij de river safari. de boot vertrekt om het half uur. we moesten een half uurtje wachten, voordat de volgende boot vertrok. we hadden deze excursie vooraf al geboekt. de dame bij de tickectservice vertelde ons dat deze tickets voor de namiddag waren, maar ze bood ons een upgrade aan (zonder kosten). de upgrade bestond uit de boottocht en een extra boottochtje met een supersnelle soort van zodiacboot. tuurlijk namen wij dit aanbod aan. wij laten ons graag verrassen. de boottocht ging over een supermooi (daar is ie weer het woord mooi) meer. zo rustig, echt genieten. plots gingen we naar de andere kant van het meer. wat is dit nu weer ? ja hoor, er waren daar beren. langzaam en in stilte naar de plek aan de oever waar een mamabeer met 2 kleintjes aan het struinen waren. zie filmpje. het is niet heel goed te zien, omdat we toch wel op afstand moesten blijven uit respect voor de dieren. het derde berenmoment. we hopen er nog veel te krijgen! daarna door naar de oever waar de snelle boten lagen. eerst nog even de berg op voor een prachtige waterval. vervolgens in de snelle boot. wauw, wat was dat gaaf. met een enorme vaart kris kras door de rivier. het water is daar laag. dus de boot kan alleen over de diepere stukken racen. we leken max verstappen wel maar dan per boot. halverwege even stilgestaan bij een mooie gletsjer en daarna als zoef de haas omgekeerd en weer terug naar de oever. overgestapt in de andere boot en weer rustig teruggevaren naar het beginpunt van de rondvaart. dit was weer een enorme ervaring.

IMG-20190811-WA000720190811_125654IMG-20190811-WA001020190811_12564520190811_10595220190811_11303820190811_12345520190811_12365420190811_12551020190811_113831

Nog even snel een scone gegeten en op weg naar de volgende slaapplek. helaas veel regen onderweg, maar dat mocht de pret niet drukken.

de volgende lodge niakiska ranch lag vrij afgelegen in de bergen. toen we aankwamen dachten we "waar zijn we nu weer in beland". een soort boerderij met allemaal oude zooi. nadat we ons hadden gemeld bracht de eigenaar ons naar onze lodge hutje op de hei. nou, zo grappig en knus. helemaal leuk. we hadden aangegeven dat we hier wilden eten.

om 19.00 uur moesten we ons melden voor het eten. in de tussentijd hebben we op ons terrasje genoten van alle rust en het kleine wild wat hier rond loopt, zoals hertjes, marters en eekhoorntjes.

20190811_20331220190811_20325220190811_203438

wij, Bourgondiërs, zijn altijd benieuwd naar het eten. in de eetzaal, of eigenlijk knusse huiskamer, waren er meer gasten. allemaal door elkaar aan de tafels. levert altijd weer leuke gesprekken op. het was vanavond steakavond, ons favoriete eten. en ja hoor daar kwam de steak zie foto. een lap vlees waar je u tegen zegt. en de smaak....... geroosterd op de bbq. zo goddelijk nog nooit zo'n lekkere steak gegeten. dat deed de Chinees van twee dagen snel vergeten. een lekker saladebuffetje en aardappeltjes (he he eindelijk weer een aardappeltje) erbij. dat maakte de maaltijd compleet. we hebben weer genoten, niet alleen van het eten, maar ook weer van een mooie dag.

20190811_19405020190811_19411620190811_194626

nou zoals meneer de uil zou zeggen " snaveltjes toe en slaap lekker". iedereen nogmaals bedankt voor alle leuke en hartverwarmende reacties. we hopen dat jullie met ons mee blijven reizen want we gaan vast nog hele mooie dingen zien en beleven.

ik zal alvast iets verklappen; morgen staat er een paardrijritje op het programma. tjuuuss en tot morgen weer !!

1. Mirell:
    12 augustus 2019
    Weer een top dagje zo te lezen en gaaf hoor die beren! Veel plezier nog en ben benieuwd wat jullie nog meer gaan beleven.
  2. Ruurdje:
    12 augustus 2019
    Jullie hebben weer een mooie dag gehad!
    Leuk om te lezen!
  3. Hester:
    12 augustus 2019
    Het is weer jaloers makend. Wat een geweldige reis. En Kim het moet gezegd worden. Je schrijft fantastisch!!!! 😘
  4. Marion en Kim:
    12 augustus 2019
    Dank je wel! Mama en ik schrijven om de dag! 😘
  5. Yo:
    12 augustus 2019
    Lekker ontbijtje! Zo leuk dat jullie weer beren hebben gezien!
  6. Ab:
    12 augustus 2019
    Hoi dames, wat een belevenissen weer. Ik lees de verhalen wel regelmatig , maar heb niet elke keer "zin" te reageren. Heel veel plezier verder. Mooie foto,'s trouwens !