Dag 10, 12 augustus 2019

13 augustus 2019 - Clearwater, Canada

Hallo lieve mensen!

(De Wi-Fi is hier heel beperkt dus morgen  zullen we de filmpjes er opzetten)

We hopen dat jullie een heerlijke nachtrust hebben gehad en er vandaag, mede dankzij deze blog, er weer tegen aan kunnen! 🤭😁

Vanmorgen ging die o zo leuke wekker weer om 7.30 uur (zie je, lijkt net een gewone werkdag..) want we hadden vandaag een paardrij rit geboekt om 10 uur..
Het was nog een uurtje rijden dus ja dan weer vroeg uit de veren..
Want ja, in onze bed blijven stinken (en snurken.....) schiet je niks mee op..
Voor de komende nacht stop ik mama in een ander huisje want ik ben dat gesnurk wel zat... hahha

20190812_20392620190812_203944

(Nou ok, anders krijgt ze t koud.. dus dan maar niet..)

Na een bakkie koffie en een boterhammetje hup de auto in op weg naar de ranch.
We hadden het al vrij snel gevonden en dachten, God waar zijn we nou weer in beland.. (vaak denken we dit altijd als eerste maar het pakt altijd weer zo leuk uit..)

Even kennisgemaakt met de vriendelijke dame van de ranch (denk dat die mevrouw al zeker een jaar of 60 was..), de knuffelige hond en de paardjes konden we onze schoentjes (lees grote cowbowboots) aantrekken, hellempie op en we waren er klaar voor..
Eerst nog even een plasje plegen.. Dit was in een weiland tussen de paarden haha geeft zo'n lekker boers gevoel.. zie je ons al gaan... weilandje in en in zo'n hokkie zitten haha ja, hilarisch he.. 🤣

Toen konden we ons in het zadel hijsen (als mama opstapt is dit altijd wel een hilarisch gezicht.. zie filmpje) en gaan met die banaan.
Er stond ons een mooie toch van 2 uur te wachten.. het was een rustig ritje met alleen stappen.. ook wel lekker relaxed!
En we hadden ook nog eens een privé rit.. hoe lekker is dat.. geen gezeik en gekakel van andere mensen om ons heen maar alleen de geluiden van de natuur..
Word je zo zen van..

IMG-20190812-WA000846424d06-1e58-4218-973f-62b2adf7865f-100-000-002-1305438ad923-e851-4725-b61f-dde29884f061-100-000-002-1278aee09a38-4483-4bb6-9ee5-21754f07bff3-100-000-002-1259

Eerst gingen we richting een rivier (de hond ging ook gezellig mee! Dat was zo'n leuk gezicht!) Door een weiland met koeien..
Ik kreeg meteen een flashback naar een rit ergens in Frankrijk waar we ook door een weiland heen reden en toen kwam de stier ons achterna... dat was op dat moment geen pretje.. wil je het hele verhaal horen.. vraag het me maar want dat was ook een bijzondere rit 😅
Maar goed .. het was een heerlijk ontspannen ritje wat zich verder vervolgde door de dichtbegroeide bossen..
En het uitzicht was ook niet vervelend..

Na 2 uur in een western zadel, krijg je toch een beetje last van je reet.. want in Nederland zijn de zadels toch wel wat anders..
We begonnen de rit met wat spetters en kregen zo'n zware dikke cowboy jas aan.. dat was ook wel grappig!
Gelukkig hebben de jassen de regen verjaagd en konden we snel de jassen weer uittrekken..

c7a45fb2-bcb9-4f05-8a47-194768932cc9-100-000-002-1228e33c58a6-e1f2-48b7-b8a6-d7a9178a8332-100-000-002-1300

Na het heerlijke ontspannen ritje hadden we weer honger natuurlijk en zijn we bij een tentje in clearwater wat gaan eten.. wat rete lang duurde voor een sandwich en een tosti.. maar goed.. we hadden alle tijd..

Toen het weer verwerkt was zijn we het wellsgray park ingegaan (ons huisje zit trouwens ook midden in dit park) om maar weer eens voor de verandering watervallen te gaan bekijken..
Deze waren toch ook wel weer heel mooi.. en heel anders dan al die andere..

20190812_16314720190812_16313820190812_16291120190812_150052

Mama had op internet weer een lekker eettentje gevonden (wat moet ik toch zonder mama en haar lekkere eettentjes...😁) en we hadden de informatie al dat het daar elke avond mega druk is.. en dat ze adviseren om er al rond een uur of 5 al te zijn.. nou dat was nog wel een beetje vroeg... en we reden sowieso nog op een afgelegen gravel weg.. dus die tijd konden we toch niet halen..
Uiteindelijk waren we er rond kwart over 6 en idd, die hele toko zat al vol..
Gelukkig hoefde we maar 10 min te wachten en we konden aan tafel..
Dit restaurant is een BBQ/Rook restaurant.. al het vlees wordt een bepaalde tijd gerookt..
Het was idd weer erg lekker!
Goed gevonden van mama..

20190812_18532920190812_185322

Morgen hebben we lekker een rustig dagje met weinig km te gaan.. dus dat is wel even fijn!

Lieve mensen,
We genieten ook zo van jullie reacties!!! Dank daar voor dat jullie ons volgen en op deze manier ook een beetje op vakantie zijn.. 😊

Hele fijne dag vandaag en jullie lezen morgen onze verhalen weer!

Liefs,

Marion & Kim

1. Anne:
    13 augustus 2019
    Ahw wat een droom: samen op de paarden, mét hond ernaast door de natuur! Genieteennnnn😘
  2. Brenda:
    Lieve Marion en Kim,
    Ik lees elke dag met veel plezier jullie verhaal. Wat gaaf zeg en wat zijn de foto s en filmpjes geweldig. Wat een gave reis en wat maken jullie geweldige gave dingen mee.
    Lieverds geniet ervan en ik kijk morgen weer uit naar jullie nieuwe verhalen. Geniet van deze prachtige reis samen.
    Dikke kus uit t sombere regenachtig Den Haag
  3. Sandra:
    Lieve marion en kim ,
    Ik lees niet veel op facebook maar wel jullie verhalen wat gaaf is het daar ga zo door met schrijven veel plezier daar.
  4. Yo:
    13 augustus 2019
    Hahaha ik ben nu heel erg benieuwd naar dat verhaal van die stier Kim. Het ziet er allemaal weer prachtig uit hoor. Lekker joh privé ritjes. Veel plezier nog!
  5. Ollie:
    13 augustus 2019
    Jaja, ook ik lees ze elke dag. Super!! Stuur een link door naar Katink, die geen fb heeft. Dames, die maaltijd, is dat voor 2 pers of meer? (ik hoop voor meer)😜🤣💋
  6. Anneke:
    13 augustus 2019
    Top verhalen, lees ze elke dag mooie foto's en mooie filmpjes, we genieten mee... beter dan de krant, hahaha. En tja dat snurken, gewoon volhouden kijk, eens zijn al die bomen omgezaagd... blijf genieten!
  7. Ellen:
    13 augustus 2019
    Wat een leuke dag hebben jullie gisteren weer gehad. Geweldig! Ben benieuwd of jullie rustige dagje morgen net zo rustig is als jullie vorige rustige dagje 😉😂. Xxx
  8. Anke omloo:
    13 augustus 2019
    Wat een mooi land! Maar eerlijk is eerlijk, jullie zijn natuurlijk ook een mooi stelletje.
    Ik geniet van jullie mooie bossen en bergen en nu weer van jullie exercities te paard.
    En niet te vergeten van jullie culinaire belevenissen!