dag 19 - 21 augustus 2019

22 augustus 2019 - Parksville, Canada

een hele goedemorgen allemaal,

het is vandaag woensdag (voor jullie alweer donderdag). de dagen vliegen nu echt voorbij. vanochtend maar weer opgestaan, zoals elke ochtend. de wekker stond om 08.15 uur, want we hadden vandaag maar een kort ritje van 2 uur. peanuts in vergelijking met andere dagen waar we en route waren. rustig alles opgeruimd, boel ingeladen en gaan maar weer. het beloofde vandaag niet zo'n spannende dag te worden als gisteren met alle beren, orka''s, walvissen etc. die zouden we onderweg vast niet tegenkomen. er is maar 1 weg naar de westkust (waar we nu zaten). dus we moesten vandaag weer dezelfde weg terug om naar de oostkant te gaan met als eindbestemming parksville. Dit betekende ook dat we weer langs de wegwerkzaamheden zouden komen. gelukkig leverde de werkzaamheden maar een kwartiertje vertraging op. we zouden onderweg bij het plaatsje coombs stoppen. ik kan vandaag niet vertellen over mooie wilde dieren en spectaculaire beelden laten zien, maar ik kan jullie wel iets vertellen over ordinaire geiten. toch nog iets over dieren..... om jullie nog een beetje educatief te voeden kan ik jullie over coombs wel iets leuks vertellen. in 1950 emigreerde een Noors gezin naar canada. deze noren zijn in 1973 begonnen met een fruitkraam langs de weg. deze marktkraam groeide maar en groeide maar met als resultaat dat het nu een soort mix is geworden van winkeltjes, eettentjes, etc.

20190821_12220220190821_122155

lde Noor was bij het ontwerp van de markt geïnspireerd door de plagdaken uit Noorwegen. van het een kwam het ander. de old market was gebouwd met een plagdak, waarop geiten werden neergezet. dus kort door de bocht gezegd op het dak van de old market wonen geiten. als jullie de hele historie willen lezen, dan zou je even naar de site van de old market in coombs moeten gaan. het is bizar dat je gewoon geiten op een dak ziet....

20190821_12590020190821_125858

de old market is een echt maffe winkel. allerlei levensmiddelen uit verschillende landen waaronder Italië, Thailand, Duitsland, etc. we zagen ook nog enkele Hollandse producten zoals kaas, King pepermunt, dr. oetker producten. Echt grappig. zie het filmpje. nadat we het stadje hadden bekeken zijn we richting parksville gegaan. na 10 minuten waren we bij het hotel. nou, ook dit hotel is weer erg fancy. aan het strand (ook weer anders dan bij ons).

20190821_14040920190821_14424020190821_144244

we hebben een leuke ruime kamer met uitzicht op de mc Donald. weer eens wat anders dan een uitzicht op zee. nee, we zijn daar niet gaan eten hoor (hadden we van de week al een keer gedaan, haha). we wilden vanmiddag nog wat gaan bekijken, maar ons balkonnetje met de zon er pal op, was te verleidelijk. we waren ook een beetje moe. dus lekker een tukkie op het balkonnetje in de zon gedaan. ja we moeten ook ons kleurtje een beetje bijhouden. zodoende maar het nuttige met het aangename verenigd. later in de middag zijn we nog wel even naar een uitzichtpunt geweest. Dit uitkijkpunt werd ons aanbevolen door een receptiemedewerker. Dit punt is alleen bij locals bekend. dus geen busladingen vol toeristen om daar een foto te nemen. het was een mooi uitzicht. alleen een beetje eng, want je zag zo de afgrond. geen hekken of zo. als je niet oppast of in een dronken bui bent, dan kukel je zo de berg af en dat was best hoog.

20190821_17423720190821_174234

de receptioniste had ook nog gezegd waar de winkeltjes waren. altijd leuk om te kijken. hier in canada hebben ze toch wel iets andere ideeën over een winkelstraat. het zijn niet echt leuke winkels en misschien waren het er maar een stuk of 3, waarvan 1 supermarkt. hier viel dus niks te halen. dan maar terug naar ons hotelletje. vanavond voor de afwisseling maar weer eens naar de Chinees. heel grappig, ze hadden een buffet zoals thuis. uiteraard is het eten wel iets anders, maar niet onaardig.
morgen gaan we richting victoria. de hoofdstad van vancouver island met een rijke geschiedenis. hier blijven we twee dagen. de rit is maar 2 uurtjes. dus onderweg zullen we nog een stop maken bij een waterval en een hangbrug (als we deze kunnen vinden...).

nou luitjes, allemaal weer een fijne dag gewenst en tot morgen maar weer !

1. Ellen:
    22 augustus 2019
    Leuk dat jullie elke dag toch iets bijzonders zien of meemaken. Ook deze foto’s zijn weer leuk en bijzonder. Geniet nog van de laatste dagen daar. 😘
  2. Yo:
    Wat leuk die geiten😂
  3. Mirell:
    22 augustus 2019
    Hihihihi echt hoor geiten op t dak, zie ze hier al bij de appie op t dak grazen. Veel plezier nog de laatste daagjes.