Dag 20, 22 augustus 2019

23 augustus 2019 - Victoria, Canada

Goede morgen lieve medereizigers!

Voelen jullie het ook al? Bijna naar huis.. 😪
Wat is het snel gegaan he? En wat hebben we er van genoten, samen met jullie! Wat een geluk!

Vanmorgen zijn we eerst nog even langs de englishmen falls gegaan, dit stond nog op de planning van gister eigenlijk maar omdat we gister beide niet zo heel lekker waren dachten we, dat doen we vandaag wel..

Dit was ook weer een mooie waterval, kleiner, maar toch weer zo anders als al die andere..
Deze viel zo een klif in.. en dat was best wel diep..
We waren er al om 09.30 uur dus was het ook nog lekker rustig.. konden we in alle rust van de mooie natuur genieten.

20190822_09515220190822_09520020190822_095213

De rit naar Victoria zou 2 uur duren dus dat was lekker! Niet al te lang. Tijdens de rit merkte ik al dat het wat drukker ging worden.. zo jammer.. ben je net 3 weken al die heerlijke rust gewend, en dan kom je weer in de drukte van de stad..

Zeker toen we Victoria inreden kwam de drukte toch een klein beetje op me af... zo jammer weer..
Ik ga later als ik groot ben maar een hutje op de hei kopen om van alle rust te genieten, lijkt me heerlijk 🤭

We hadden verwacht dat ons ener laatste huisje ook een beetje in de natuur zou zitten, zo zag het er uit op de foto's, zo zie je maar hoe een foto kan vertekenen, zat ie midden in de stad.
Maar op zich wel in een soort buitenwijkje met alles op loopafstand.

Dus we hadden ons weer gemeld, hadden wel verwacht dat de kamer nog niet klaar was omdat we er al om 13.00 uur waren.
Maar de kamer was al klaar! Dus hup, weer alle zooi uit de auto en naar ons kamertje toe..
Blij verrast dat we een keukentje hadden.
Het blijft zo grappig dat je hier in die hotels gewoon een klein huisje hebt.. met een huiskamertje, keukentje, enz enz.. dat blijft zo leuk!

20190822_185759

Mama had natuurlijk weer wat leuks uitgezocht waar we wat konden eten.
Dit keer was het een high tea in het poepchique empres hotel. Een hotel uit +- 1908. Met uitzicht op de haven.
We zullen maar niet vermelden wat de high tea wel kostte, maar denk maar aan het hotel des indes.. 🤭🤦‍♀️

Dus ja, dit was ook weer een once in a life time..
Zie je, wat moet ik toch zonder mama en al haar lekkere eettentjes.. dan zou ik nog sterk vermagerd thuis komen... haha (wat kilo's minder zou idd niet erg zijn 🤭 haha)

We hoorde van de receptioniste dat reserveren wel handig is en deze vriendelijke dame had even een telefoontje gepleegd en had voor ons een plekje weten te reserveren voor 2 uur smiddags.
Toppie!
Dus wij toch nog maar even iets netters aangetrokken haha, kunnen natuurlijk niet in onze tokkie kleren aankomen zetten.

Eenmaal daar aangekomen, ooja is ook nog wel even leuk om te vermelden; er was zelfs een taxi service van het hotel die je overal in downtown kon brengen.. dus wij als luie stinkerds daar natuurlijk gebruik van gemaakt. ( was maar 3 min met de auto🤣)
Gingen we door de fancy ingang om verwelkomd en ondergedompeld te worden in alle luxe.
We werden naar ons zitje begeleid waar het luxe bestek en kopjes al stonden.
De service was uiteraard goed en kregen de keuze uit verschillende thee wat erg leuk werd gepresenteerd.

20190822_13581920190822_14042520190822_15031920190822_14035120190822_14005920190822_141542

Toen kwam de etagère hoor.. wat zag het er smakelijk uit! En dat was het natuurlijk ook!
We hebben er vorstelijk van genoten hoor! 👸

20190822_14202420190822_14201620190822_142030

Na een uurtje stonden we al weer buiten en toen hebben we ons maar overgegeven aan de giftshops.. dus hup, gingen we weer, winkeltje in, winkeltje uit.. ook nog even een stukje van chinatown bezocht, dit is de oudste chinatown van Canada, stamt uit +- 1885.

20190822_172145

We doken ook een van de smalste straatjes in, wat erg leuk was.

20190822_172348

Allemaal kleine shopjes met oa een ijssalon, die er zo leuk uitzag en waar ze alles met de hand maken, en waar we ons weer hebben getrakteerd op een milkshake.. (we hadden de high tea inmiddels al verbrand door het wandelen vonden we haha).

20190822_17372120190822_17371120190822_173333

In dat kleine steegje zat ook een Italiaanse bakker waar we ons avond eten hadden gescoord, ravioli voor mama en pizza voor mij. Dit konden we in het huisje lekker in de oven gooien..
Je proefde dat het vers was gemaakt en het smaakte heerlijk.

4 uur wandelen in de natuur vinden we te veel, maar 4 uur shoppen doen we ff hahaha..
Rond half 7 waren we thuis en we waren bekaf hahaha, we zijn ook niks gewend ook he.. hahha

We hebben weer een heerlijke dag gehad!
Morgen staat weer een leuke dag voor de boeg!!! Wat, dat laat ik aan morgen over..
Alvast een tip; we moeten weer iets vroeger op.....

Lieve mensen,
Jullie zijn toppers dat jullie zo met ons meegenieten en daar zijn we jullie dankbaar voor!

Fijne dag vandaag en veel liefs,

Marion & Kim

1. Mar:
    Kimmie...... Leuk shirt aan bij de high tea!! 😍😂
  2. Ellen:
    23 augustus 2019
    Wat een leuke stad is dit. Misschien voor jullie na al die dagen rust een beetje te druk maar I ❤️ It. Wat een supergaaf hotel! Ik was graag even aangeschoven bij de high-tea. Geniet nog even van jullie laatste dagen! 😘
  3. Mirell:
    23 augustus 2019
    Leuk, even wat anders! Ziet er wel gezellig, ondanks dat t misschien wat druk is. Geniet nog even van alles!
  4. Ruurdje:
    23 augustus 2019
    Geniet nog even! Tot maandag! Toby zal zo blij zijn om jullie weer te zien!