dag 13 - 15 augustus 2019

16 augustus 2019 - Smithers, Canada

goedemorgen lieve luitjes,

ik hoop dat jullie lekker hebben geslapen en vanochtend weer fris en fruitig zijn opgestaan. wij hebben iig lekker geslapen en zijn vanochtend om 08.30 uur opgestaan. zoals we in de reacties hebben gelezen nemen jullie 's morgens een bakkie en lezen dan ons reisverhaaltje. eigenlijk doen wij hetzelfde. elke dag opstaan, een bakkie en als eerste lezen we jullie leuke, gezellige en grappige reacties. daar worden we helemaal blij van. een uitstekend begin van de dag. nogmaals bedankt voor al jullie leuke reacties. blijf doorgaan hoor, anders hebben we 's morgens bij een bakkie niks meer te lezen, haha.

nadat we vanochtend hadden uitgecheckt en afscheid hadden genomen van de "hotelhond maggie", zijn was weer en route gegaan naar de volgende bestemming smithers. nog even leuk om te vermelden over de hotelhond. de hond is geadopteerd door het hotel. ze werken mee aan een adoptieproject voor asielhonden. als bijv. iemand de hotelhond leuk vindt, kan men de hond overnemen/adopteren. zodra de hond geplaatst is, neemt het hotel een andere, nieuwe hond. het hotel heeft op deze wijze al ca. 16 honden geplaatst. mooi initiatief ! de hond deed ons wel aan toby denken. het was ook een zwarte labrador. oh, we missen ons Toobje je wel een beetje hoor.

20190815_093254

de afgelopen dagen en de komende dag waren eigenlijk bedoeld om kilometers te maken naar prince rupert, alwaar wij de veerboot naar vancouver island gaan nemen. een vaartochtje van maar liefst 15 uur. het gebied waar we nu in zitten is heel anders dan in de rocky mountains. veel bossen en weilanden, veel landbouw en houtbouw/verwerking. maar niet minder mooi hoor. onderweg even een bakkie gedaan. we hebben een goede koffietentje met koffie voor weinag gevonden. tim hortons, een keten, zoiets als Starbucks. nou, onze beste vriend.

20190815_112815

onderweg hebben we (al de gehele vakantie) veel campers zien rijden, echt van klein tot super super groot. de volgende keer ruilen we de auto in voor onderstaande camper (Dit is nog niet eens de grootste.....). soms zie je dergelijke als hieronder met daarachter ook nog een auto. wel grappig om te vermelden: de camper was van een echtpaar met een chihuahua van 3 cm. hoeveel ruimte heb je nodig om te wonen en te kamperen....

IMG-20190815-WA0004

onderweg kom je veel borden tegen met de waarschuwing voor beren, elanden en herten. jammer genoeg blijven deze mooie dieren zich schuil houden in het bos. alleen de hertjes zien we wel regelmatig voorbij komen.

20190815_135203

hieronder nog wat foto's en een filpmje van vandaag om jullie een indruk te geven waar we uithangen.

20190815_16301620190815_13492220190815_133516

het is zo grappig als we naar Frankrijk naar de camping rijden, hikken we altijd tegen de kilometers aan. de rit duurt dan altijd zolang. hier rijden we eigenlijk dezelfde afstand per dag, maar de tijd vliegt om en we zijn in een poep en een zucht op de plaats van bestemming. beter, want anders zijn het lange dagen.

rond half 4 zijn we op de plaats van bestemming aangekomen. inchecken, zooi in de kamer gedumpt en weer op pad. ja we zijn niet te stuiten hoor.... er was op ca. 20 minuten afstand een rivier met stroomversnelling, waar de jaarlijkse trek van de zalm plaatsvindt. tevens wordt daar op zalm gevist door de lokale bevolking. lees hengelen met een lang en groot schepnet. zoals meestal, de story of our live, kwamen we net te laat. de vissers waren hun boel aan het inpakken en klaar met vissen. het is net als met de beren, overal waar we komen zeggen ze dat de dag ervoor een beer was gesignaleerd in het dorp of waar dan ook. die missen we dus ook altijd...... maar goed, er was toch een klein wondertje, want Kim en ik hadden allebei een zalm stroomopwaarts zien springen. je kan nog zo'n snelle fotograaf of filmer zijn, maar dit is niet vast te leggen. het gebeurt in 2 tellen. voordat je het weet is ie weer weg. maar goed, morgen moeten we dezelfde weg naar prince rupert. we gaan morgen op herhaling en nog een kijkje nemen. misschien zien we de vissers dan aan het werk. wie weet volgt er morgen nog een filmpje.

IMG-20190815-WA0005IMG-20190815-WA0003

20190815_16170620190815_161625

na dit te hebben bekeken, zijn we nog even naar het stadje gereden, wat winkeltjes bekeken (we kunnen het niet laten) en daarna terug naar het hotel. vanavond heerlijk genoten van een spaghetti Bolognese. terug naar onze kamer en nog even chillen, voordat we weer te bedde gaan. wij wensen iedereen en fijne en mooie dag. tjuuuss en tot morgen weer.

1. Ellen:
    16 augustus 2019
    Goedemorgen dames, ons ochtendritueel lijkt inderdaad hetzelfde te zijn; met een bakkie de belevenissen van de dag doornemen. Althans, wij lezen jullie belevenissen. 😉😊. Mijn dagindeling daarna loopt volstrekt anders dan die van jullie. Elke dag dezelfde route naar het werk (zonder beren of herten langs de route) 😃. Maar ook daar ben ik blij mee hoor, er valt alleen niet zoveel over te vertellen 😊. Dus ga ik vrolijk mee in jullie mooie verhalen met bijbehorende foto’s en filmpjes. Blijf lekker genieten; voordat je het weet rijd je weer dagelijks dezelfde route...😘
  2. Dorothe van Lith:
    16 augustus 2019
    Ha dames, elke dag een feestje om jullie reislogger te lezen. Ik zie het zo voor me hoe jullie daar met z’n tweetjes al de avonturen beleven. Benieuwd naar het volgende avontuur!!
  3. Marga:
    16 augustus 2019
    Leuk, dat bloemetje tussen al dat water en die ruige natuur! Ik geniet met jullie mee dankzij jullie verhalen en foto's.
  4. Annabel:
    16 augustus 2019
    Erg he hoe makelijk je de km weg rijdt hier. Ik weet nog wel in Nederland dat ik naar brabant ver vond rijden😂 nu rijden we gerust elk weekend veder voor een hike. Mooie sleurhut (5th wheeler heet het officiële )😂🙈 echt niet normaal wat mensen allemaal achter zich aanslepen hier, zijn jullie de nodige bus met auto er achter al tegen gekomen?
  5. Marietta:
    16 augustus 2019
    Wat een ontzettend mooie reis, prachtig om op deze manier met jullie mee te reizen. Ik geniet er volop van. Thanxxxx ladies 😘
  6. Daphne:
    16 augustus 2019
    ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nou écht Canadees eten is....
    Met Toobje gaat alles goed!!