dag 15 - 17 augustus 2019

18 augustus 2019 - Port Hardy, Canada

hoi hoi lieve allemaal,

zoals elke morgen zijn wij, en jullie ook, weer opgestaan. alleen de tijd van opstaan zal met elkaar hebben verschilt. bij ons ging nl de wekker om 04.30 uur, ja jullie lezen het goed half 5. zoals we al hadden gemeld gaan we vandaag met de veerboot van prince rupert naart port hardy, vancouver island. ja, je moet er wat voor over hebben om de veerboot te halen. om 5.00 uur richting de terminal. het was nog donker en het zag er nogal mistig uit. het ergste wat je kan overkomen tijdens de vaart met de veerboot in de inside passage is mist. je ziet dan nl. geen bal van het mooie landschap. we hoopten dat de mist nog zou optrekken. het was tenslotte nog vroeg. aangekomen bij de terminal (was ca. 8 minuutjes rijden) hadden we onze vouchers ingewisseld voor een ticket voor de boot. vervolgens in de wachtrij met de auto om de boot op te gaan. je hebt geen idee hoelang het allemaal gaat duren. uiteindelijk scheepte we om 6.00 uur in. autootje in de boot, uitstappen en naar boven naar het dek. de boot vertrok keurig om 07.30 uur.

na wat rond te hebben gelopen op de boot, op naar een ontbijtje. heerlijke scrumbled eggs met een koffietje. we hadden een eigen hutje op de boot met zeezicht. hoe is het mogelijk, haha. het was nog steeds mistig, geen bal te zien. dan maar naar ons hutje om een tukkie te doen. uurtje later weer wakker, bakkie doen, wat lezen, wat slapen en zo kom je de dag door. af en toe even naar buiten, maar het was best koud. de mist was redelijk opgetrokken, maar nog steeds bewolkt en grijs buiten. zie de foto's en filmpjes. rond half 8 's avonds meldde de kapitein een aantal keren dat er walvissen rond de boot zwommen. we hebben een enkele glimp kunnen opvangen, maar helaas niet op beeld kunnen vastleggen.

20190817_16423820190817_16423120190817_16310320190817_13510220190817_135056

vandaag was eigenlijk een heerlijk rustdagje. verstoken van elk contact met de buitenwereld geen Wi-Fi en ook geen bereik. als we een rustdagje willen nemen, doen we dat eigenlijk niet, want we willen zoveel doen en zien. maar ja, op de boot kan je geen kant op en de enige manier om de tijd door te komen is lezen, slapen, eten, naar buiten kijken en op je gat zitten. we zijn nu weer helemaal opgeladen om te beginnen aan onze laatste week. Dit wordt ook een drukke week met veel kilometers, diverse excursies (beren, walvissen). we kijken er nu al naar uit en houden jullie uiteraard op de hoogte van al onze belevenissen. sorry luitjes, vandaag een beetje saai dag, maar dat gaat de komende dagen nog wel goed komen.

ik heb dit verslagje vanavond alvast geschreven. we kunnen het pas op internet zetten als we in het hotel zijn. als het goed is, komen we vanavond om 23.30 uur in port hardy aan. dan moeten we nog naar het hotel. deze is vlak in de buurt van de terminal. waarna we weer een overheerlijk tukkie gaan doen. morgen weer vroeg op op weg naar een nieuw avontuur....

lieve groetjes en tot morgen maar weer
Marion en Kim

1. Ellen:
    18 augustus 2019
    Nou zo’n lekker rustig dagje is ook niet verkeerd voor jullie. Geniet nog lekker van jullie laatste week. 😘
  2. Mar:
    Effe dop!
  3. Anke omloo:
    18 augustus 2019
    In het vorige blog eindelijk DE BEER waar ik een tijdje geleden om gevraagd had. Bedankt!
  4. Marion en Kim:
    19 augustus 2019
    U vraagt wij draaien, haha. maar vandaag tracteren we je ook op een bultrug.
  5. Anke omloo:
    19 augustus 2019
    Geweldig! Wat een service en wat een mooie ervaringen voor jullie! Blijdorp is natuurlijk ook mooi, maar ja .........